Home » Nieuws » Uit de beroepspraktijk: verhuurder wil zijn pand renoveren, maar huurder reageert niet

Uit de beroepspraktijk: verhuurder wil zijn pand renoveren, maar huurder reageert niet

29 januari 2018

Onze juriste Annemiek Noordermeer legt het uit! Maandelijks deelt zij een case uit de beroepspraktijk. Deze keer: een verhuurder wil zijn pand renoveren, maar een bewoner reageert nergens op. Wat kunt u hieraan doen? 
Een verhuurder wil zijn hele pand (vier verdiepingen) renoveren waarbij zijn huurders tijdelijk de woningen dienden te verlaten om daarna weer terug te keren in een gerenoveerde woonruimte. De verhuurder heeft de bewoners geruime tijd van tevoren geïnformeerd, zowel schriftelijk als middels een presentatie.  
Naast de informatie over de werkzaamheden verkregen de huurders een redelijk financieel voorstel omtrent de tijdelijke verhuizing uit de woning en een billijke huurverhoging bij terugkeer.

Inhoud is alleen beschikbaar voor leden

Geniet van alle voordelen en word ook lid!

  • Exclusieve online content
  • Regelmatige updates

Lid worden

Inloggen voor leden

E-mailadres of wachtwoord vergeten?