Home » Cursussen » Cursusaanbod » Beheer van zorgvastgoed

Beheer van zorgvastgoed

Datum: 31 oktober 2019.

Duur: 13.30 uur - 16.30 uur.

Locatie: kantoor Vastgoed Belang

Kosten: De totale investering voor de training is €325,-. Indien lid Vastgoed Belang zijn de kosten €275,-. Indien u de gehele leergang zorgvastgoed wil volgen is de totale investering €995,-. Lid van Vastgoed Belang? De kosten zijn dan €895,-.

PE-punten: 3.

Leer hoe u optimaal en toekomstbestendig het beheer van uw zorgvastgoed kunt inrichten.

  • Inzicht in alle aspecten die spelen bij het beheer van zorgvastgoed
  • Zorgexploitatie vs. vastgoedexploitatie
  • Impact van de investeringscyclus voor vastgoed op de zorgexploitatie

De impact van vastgoed op de exploitatie en het rendement van het zorgbedrijf is substantieel. Dat vraagt om professioneel vastgoedbeheer. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen? 

 

Overzicht

Vastgoed is een belangrijke asset voor een zorgorganisatie. Daardoor heeft dit veel impact op het rendement van de zorginstelling. Een duidelijke visie en strategie en een goed beheer is dan ook essentieel. In deze module krijgt u inzicht in alle aspecten die bij het beheer van zorgvastgoed spelen. Organisaties dienen er voor te zorgen dat de kapitaallasten geen problemen veroorzaken binnen de integrale bekostiging en dat ze op een meer commerciële manier omgaan met hun vastgoed. Het zelf opstellen van een vastgoedexploitatie, businesscases en het kunnen analyseren van de uitkomsten wordt steeds belangrijker. Daarnaast wordt het verschil duidelijk tussen de gevolgen van het huren, aankopen of zelf realiseren van zorgvastgoed.

Deze module is onderdeel van de leergang ‘Zorgvastgoed’. Deze leergang bestaat uit 4 onderstaande modules, welke verspreid zijn over 2 opleidingsdagen. Het is natuurlijk ook mogelijk om deze modules los te volgen.
1. Introductie zorgvastgoed
2. Beheer van zorgvastgoed
3. Financiering van zorgvastgoed
4. Juridische aspecten van zorgvastgoed

 

FOI logo jpg                                         

Leerdoelen

  • Inzicht in alle aspecten die bij het beheer van zorgvastgoed spelen;
  • Vastgoed als bedrijfsmiddel (CREM) – assetmanagement;
  • Zorgexploitatie vs. Vastgoedexploitatie;
  • Het opzetten van de businesscase;
  • Bekostiging van de zorgsector en de businessplannen;
  • Inzicht in de keuze en gevolgen van huren, aankopen of zelf realiseren van vastgoed;
  • Impact van de investeringscyclus voor vastgoed op de exploitatie van de zorginstelling;
  • Bepalen van een duidelijke visie en strategie voor de vastgoedexploitatie;
  • Doorrekenen van businesscases en investeringen en het rendement;
  • Investeringen en onderhoudsplannen;
  • Doelgroepgericht ontwikkelen; onderscheid rol eigenaar vs gebruiker.

Trainingskosten

De totale investering voor de training is €325,-.

Indien lid Vastgoed Belang zijn de kosten €275,-.

Indien u de gehele leergang zorgvastgoed wil volgen is de totale investering €995,-. Bent u lid van Vastgoed Belang? De kosten zijn dan €895,-.

En is inclusief:

  • Koffie/ thee
  • Voorbereidingsmateriaal
  • Opleidingsmateriaal, zoals handouts, literatuur en een map
  • Digitaal deelnamebewijs

De trainingen van FOI zijn vrijgesteld van BTW.

Betaalwijze

In de week voorafgaand aan de training ontvang u de factuur. Deze wordt digitaal verstuurd. Indien er afwijkende factuurgegevens zijn kunt u dit doorgeven bij de aanmelding.

Incompany

Vanaf 6 personen kan een incompany opleiding al een financieel voordeel opleveren. Benieuwd naar de kosten voor een incompany opleiding? Vraag HIER een offerte aan.

Studieadvies nodig?

Neem contact op 

 

Docent bij deze opleiding

Camiel Rommens

In mijn werk als taxateur en senior adviseur staat het taxeren en waarderen van zorgvastgoed centraal. Door transparantie en een heldere onderbouwing van de uitgangspunten geef ik zorgorganisaties met taxaties een scherp beeld van de waarden en risico’s van hun vastgoed. Daarnaast ben ik specialist op het gebied van business plannen. Voor de funding van vastgoedinvesteringen bestaat op voorhand geen garantie. Ik borg dat een nieuw initiatief aan de voorkant een helder financieel kader krijgt waarbinnen uitwerking plaatsvindt. Dit biedt in een vroegtijdig stadium de garantie voor levensvatbaarheid van nieuwe plannen. Een businessplan is de onderlegger voor interne besluitvorming of ten behoeve van een financierings- of borgingsverzoek. Door nauwe contacten met banken, weet ik exact wat de aandachtspunten zijn voor een doortimmerd businessplan.

 

Op dit moment zijn er (nog) geen cursusdata ingepland. Neem contact op voor meer informatie.